menu  

Over

 

Als grafisch ontwerper word ik ingezet om diverse offline- en online communicatie-uitingen te maken. Samen met mijn opdrachtgevers werk ik aan effectieve ontwerpen om hun visuele identiteit vorm te geven en te versterken. Aan de hand van de kernwaarden van de opdrachtgever bedenk ik visuele uitingen, waarbij een sterk concept en herkenbaarheid een prominente rol spelen.

 

Korte biografie

Sinds ik mijn opleiding als grafisch vormgever heb afgerond ben ik continu bezig om nieuwe en inspirerende vormen binnen mijn vakgebied te leren.

 

Mijn loopbaan is begonnen midden in de overgangsfase van analoge naar digitale vormgeving: ik kon instappen bij Claessens Design Systems, het bedrijf dat de ontwerpcomputer Aesthedes ontwikkelde. De kennis die ik heb opgedaan over traditioneel drukwerk in combinatie met de ontwikkeling in het digitale ontwerpproces was voor mij een unieke ervaring waarmee ik de grafische wereld betrad. In de jaren die volgden ben ik actief geweest bij verschillende bedrijven waarbij ik heb meegewerkt aan het ontwikkelen van logo’s en diverse visuele communicatieprojecten. Uiteindelijk heb ik in 2007 het bedrijf Phidesign opgericht waar ik zelfstandig mijn fascinatie voor het grafische vak in praktijk kan brengen. Zowel startups als grotere organisaties help ik met veel plezier om hun visuele communicatie te ontwikkelen en/of te verbeteren.

 

Werkwijze

Ik vind de wisselwerking met de opdrachtgever belangrijk om een mooi product te verwezenlijken. We bespreken de mogelijkheden en ideeën. Vervolgens maak ik de vertaalslag van boodschap naar een bij de doelgroep passend ontwerp.

 

 

Naast het grafische werk voor Phidesign ga ik graag op bezoek bij tentoonstellingen, musea en festivals om inspiratie op te doen en te leren van de omgeving. Ik sta met een open visie in het leven met aandacht voor detail. Daarnaast reis ik graag, om op die manier mijn grafische blik te vergoten, die ik kan gebruiken bij mijn werk voor Phidesign.